04133376266-7 09144903143

مشکلات رایج پکیج دیواری و ارورهای پکیج

تجهیزات پیشرفته تخصص کافی آموزشگاه کاف

slid-banner

مقدمه


پکیج های دیواری دستگاه هایی با طول عمر بالایی هستند که نسبت به سایر انواع آبگرمکن ها سختی نگهداری کمتری دارند و همچنین فضای کمتری را اشغال می کنند. اما هنگامی که یک پکیج دیواری را به عنوان سیستم گرمایشی منزل خود انتخاب می کنید، حتما لازم است تا اطلاعاتی از ایرادات و ارورهای آن داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بدانید از کجاست. در این مقاله کاف ما قصد داریم شما را با زبان و گویش پکیج دیواری منزلتان آشنا سازیم.

پکیج دیواری چگونه کار می کند؟


پکیج های دیواری مانند آبگرمکن های ایستاده دارای مخزن نبوره و آب را از قبل ذخیره نمی کند بلکه آب به هنگام عبور از سیستم گرم می شود.

قطعه ای به نام مبدل حرارتی داخل محفظه و در کنار مشعل وجود دارد و گاز در آن می سوزد. این گاز از منبع گاز، وارد لوله و شیر می شود و بعد به مشعل می رسد.

زمانی که شیر آب گرم باز می شود، قطعات الکتریکی آبگرمکن واکنش نشان می دهند و جرقه زن روشن می شود و جرقه ایجاد می کند. بعد از این که الکترود یون ایجاد جرقه کرد، گاز در محفظه احتراق جریان پیدا می کند و می سوزد. سپس آب به هنگام گرم می شود و تا زمانی که شیر آب گرم باز باشد. پکیج به کار خود ادامه می دهد.

چه مشکلاتی می تواند باعث خرابی پکیج دیواری شود؟


ما اغلب این سوال را می شنویم که چرا پکیج دیواری من از کار افتاده است و یا به خوبی کار نمی کند و حقیقت این است که احتمالات زیادی وجود دارد چون پکیج ها سیستم های پیچیده ای هستند و قطعات قابل تعویض مختلفی در آن ها وجود دارد که هر یک ممکن است باعث خرابی آن شده باشد.

رایج ترین مشکلات پکیج های دیواری


از کار افتادن پکیج دیواری می تواند غافلگیری بدی برای شما ایجاد کند به ویژه اگر وسط سرمای زمستان اتفاق افتاده باشد. متاسفانه روزی تمام آبگرمکن ها و پکیج ها احتیاج به تعویض پیدا می کنند، اما خبر خوب اینست که برخی مشکلات آن می توانید به راحتی با هزینه کم و بدون خریدن یک آبگرمکن یا پکیج حل کنید. با ما همراه باشید تا نکته های مهم در این زمینه را به شما آموزش دهیم.

*بعد از باز کردن شیر آب مدتی طول می کشد تا آب گرم شود

این یک مشکل نیست، شما باید بدانید آبگرمکن های دیواری، سریع نیستند و نمی توانند بلافاصله بعد از باز کردن شیر آب ، آب گرم در اختیارتان بگذارند.

فقط پکیج هایی این قابلیت را دارند که به پمپ گردش آب مجهز باشند یا مخازنی داشته باشند که پیش از باز کردن شیر، آب گرم تولید و ذخیره کرده باشند. همچنین زمان انتقال آب گرم از پکیج به شیر آب خانه ، به طول لوله های بین دونقطه بستگی دارد مگر آن که پمپ گردشی داشته باشید.

به دلیل طول زیاد لوله ها، آب سردی که از قبل درون آن ها باقی مانده باید خارج شود تا آب گرم به شیر برسد.

پس بدانید این مشکل نیست و آگرمکن شما در این مورد احتیاجی به تعمیر و تعمیرکار ندارد پس زمان زیادی برای پیداکردن راه حل یا آوردن یک تعمیرکار صرف نکنید.

اگر داشتن این امکان برایتان اهمیت دارد، توصیه ی می شود پکیج دیواری تهیه کنید که مجهز به پمپ گردش آب و یا مخزن ذخیره آب باشد.

پکیج دیواری من چرا آب را گرم نمی کند؟


نداشتن آب گرم یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در این سیستم ها ایجاد می شود. اولین چیزی که باید چک کنید منابعی است که آب، گاز و برق را به پکیج می رسانند. همچنین مطمئن باشید که شیرهای متصل به پکیج بسته نباشند.

زمانی که پکیج روشن است، طریقه سوختن گاز را چک کنید و ببینید آیا میله ی یون پکیج جرقه ایجاد می کند یا نه. اگر نه، مشکل از مشعل پکیج است.

ببینید آیا دستگاه به میزان حداقلی جریان آب رسیده است؟ مطمئن شوید که شیر به اندازه کافی باز باشد تا سطح جریان آب به مقدار مناسب برسد و هیچ مانعی مسیرلوله را مسدود نکرده باشد.

به هنگام سرد بودن هوا بررسی کنید که قطعات و لوله های آب متصل به پکیج دچار یخ زدگی نشده باشند. حتما تمام لوله های بیرونی را عایق بندی کنید و بهتر است خود محفظه ی آبگرمکن را هم با عایق های ژاکتی بپوشانید.

ممکن است مبدل حرارتی به علت سخت بودن آب خراب شده باشد پس از سلامت این قطعه نیز مطمئن شوید. راه مکش هوای آبگرمکن را چک کنید که مسدود نشده باشد.

یکی دیگر از دلایلی که آبگرمکن آب ندارد استفاده ی بیش از اندازه و همزمان از آب گرم باشد. آبگرمکن ها مقدار معینی در طول زمان آب گرم تولید می کنند و برای مثال اگر همزمان ماشین ظرفشویی، دوش و حمام و شیر آب آشپزخانه باز باشد، کم کم احساس می کنید آب سرد می شود.

آب بیش از اندازه داغ است


ممکن است دلیل آن تنظیم دمای بسیار بالا باشد. دما را در سطح پایین تنظیم کنید تا با آب داغ نسوزید و از هدر رفت انرژی و هزینه های بالا جلوگیری کنید.

اگر جریان آب به دلیل مسدود شدن لوله ها یا فیلتر آب کم شود، مقدار بسیار کمی آب در سیستم گرم می شود که نتیجه اش داغ شدن آب است.

پس از مسدود نبودن مسیر آب مطمئن شوید و آن را پاکسازی کنید.

همینطور سردوش حمام و شیر آب را چک کنید که مسدود نباشند و جریان آب را کم نکرده باشند.

در صورت مشاهده ی هرگونه رسوباتی ، حتما آن ها را پاکسازی کنید.

اگر سنسور حرارتی خراب شده است یا به درستی در محل خود قرار نگرفته است، آن را تعویض کنید یا سعی کنید آن را در جای درست خود قرار دهید که کاملا به لوله متصل باشد.

با آموزش تعمیرات پکیج در تبریز می توانید با پرداخت شهریه بسیار ناچیز تمامی ایرادهای پکیج منزلتان را با حداقل زمان و هزینه صفر تعمیر کنید و یا از درآمد بسیار بالای این شغل بهره ببرید.