04133376266-7 09144903143

سخت افزار موبایل چیست؟

تجهیزات پیشرفته تخصص کافی آموزشگاه کاف

slid-banner

مقدمه


برای آموزش تعمیر سخت افزاری موبایل باید بدانیم سخت افزار چیست.

به قسمت های فیزیکی موبایل سخت افزار موبایل گفته می شود. این قسمت های فیزیکی شامل، صفحه گوشی موبایل، کارت حافظه ، باتری، دکمه روشن/ خاموش ، اسپیکر گوشی موبایل، جای شارژ و شارژر گوشی موبایل و غیره. هر بخش فیزیکی از موبایل که قابل دیدن ، لمس ، حس و بو کردن باشد ، بخش سخت افزاری گوشی موبایل به شمار می رود.

فرق سخت افزار و نرم افزار موبایل چیست؟


آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل نیازمند دانستن فرق بین سخت افزار و نرم افزار است.

اصطلاح نرم افزار به مجموعه ای از برنامه ها و دستورالعمل ها اطلاق می شود که وظایفی را روی سیستم گوشی موبایل انجام می دهند.نرم افزار گوشی موبایل به سه دسته نرم افزار سیستم ، نرم افزار برنامه نویسی و نرم افزار کاربردی تقسیم می شود که با شرکت در دوره های آموزشی آموزشگاه کارآفرینان فناور این مهارت را به طور کامل فرا خواهید گرفت.

در واقع کار نرم افزار سوق دادن سخت افزار موبایل به یک مسیر خاص است و به محض اینکه نرم افزار روی گوشی موبایل نصب شود، سخت افزار شروع به کار می کند.

بازکردن گوشی جهت تعمیر مشکلات سخت افزاری موبایل

برای تعمیر گوشی خود ابتدا باید یک سری پیش نیاز ها را آماده کنید. زیرا تعمیر موبایل و سخت افزار موبایل کار حساسی است ولی در صورت داشتن اطلاعات لازم و آموزش خوب شما هم می توانید به تعمیر مشکلات سخت افزاری گوشی خود بپردازید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر گوشی شما ضمانت نامه داشته باشد دستکاری کردن آن حق ضمانت نامه را منحل می نماید.

برای تعمیر گوشی خود شما نیاز به ابزار صحیحی دارید که می توانید آنها را از ابزار فروشی ها تهیه کنید. با پیشرفت تکنولوژی، علم تعمیرات موبایل و همچنین افزایش قدرت اطلاع رسانی عمومی از طریق برنامه های مختلف، امکان مشاهده ویدئو و یادگیری نحوه تعمیر سخت افزار موبایل فراهم شده است.

سخت ترین بخش تعمیر گوشی باز کردن آن است.

در صورتی که قلق کار و نحوه باز کردن گوشی را فرا بگیرید انجام مابقی آسان خواهد شد.

قبل از شروع هر کاری به نکات زیر توجه کنید.

ابتدا مطمئن شوید که اشکال گوشی شما از نرم افزار نیست. برای این کار گوشی خود را ابتدا فلش یا فرمت کنید.

اگر گوشی شما مشکل نرم افزاری نداشت سپس به دنبال عیب یابی سخت افزاری گوشی موبایل بروید.

تحت هیچ شرایطی از زور زیاد برای باز کردن گوشی از هم استفاده نکنید قبل از آن حتما تمای اطلاعات را از گوشی خود بردارید و در مورد نحوه باز کردن کوشی آموزش های لازم را در مراکز معتبر دیده و از تجربیات اساتید کارآزموده استفاده کنید.

ابزار مورد نیاز برای تعمیر سخت افزار موبایل را باید قبل از هر چیزی بررسی کنیم. برای تعمیر گوشی شما نیاز به ابزار مورد نیاز برای تعمیر گوشی را دارید، یک تعمیرکار حرفه ای معمولا همه ی ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر گوشی را دارد در مورد تجهیزات و قیمت سرمایه گذاری این حرفه ، آموزش در تبریز ، درمورد آموزش تعمیرات موبایل در تبریز صحبت کردیم