04133376266-7 09144903143

چرا گوشی هنگ میکند

تجهیزات پیشرفته تخصص کافی آموزشگاه کاف

slid-banner

مقدمه


معمولا وقتی با مشکل هنگ کردن و یا به اصطلاح در حالت انجماد قرار گرفتن سیستم اندروید خود روبرو می شوید چه کاری انجام میدهید؟ در اینجا به شما چند روش اصولی برای رفع این مشکل پیشنهاد می دهیم؟

هنگ کردن یا به اصطلاح گیرکردن گوشی هنگامی رخ می دهد که یا گوشی شما ویروسی شده باشد و یا نرم افزارهای متعددی بر روی آن با دیتاهای مختلف نصب باشند، باعث می شود که سرعت گوشی شما پایین بیاید.

هنگ کردین بدین صورت رخ میدهد که به یکباره گوشی هنگ می کند و صفحه ثابت می شود و تا موبایل را خاموش و روشن نکنید قادر به استفاده از آن نخواهید بود.

اگر بخواهیم مشکل هنگ کردن گوشی موبایل را رفع کنیم در ابتدا باید علت هنگ کردن گوشی همراه را بدانید که اصلا چرا تلفن گوشی اندرویدی شما هنگ میکند؟

مهم ترین علت هنگ کردن گوشی اندرویدی شما سخت افزار به کار رفته در گوشی است، اندروید یک سیستم عامل به شدت که دارای سخت افزار مشخصی هستند از تنوع سخت افزاری زیادی IOSسخت افزار محور است و برخلاف گوشس های برخوردارند که همین عامل باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی می شود.


راهکار جلوگیری از هنگ کردن گوشی

*بهترین راهکار برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی این است که، هرگز گوشی هایی با قیمت کمتر از یک میلیون تومان خریداری نکنید چون رم این مدل گوشی ها پایین است و به محض ریختن نرم افزار و بازی های مختلف گوشی کند می شود و سرعت آن پایین می آید.

شاید خیلی از شما ها با خودتان بگویید که کاری جز استفاده از نرم افزار های پیام رسان مثل تلگرام و واتس آپ و اینستاگرام و... نخواهید داشت،‌ولی در اینجا باید برای شما بگوییم که اکثر هنگ گوشی ها به علت همین برنامه ها پیش می آید.

این برنامه ها مخصوصا در نسخه های جدید بسیار سنگین تر می شوند و نیاز به سخت افزار مناسب تری دارند و به دلیل حجم بالای پیغام ها این نرم افزارها نیاز زیادی به رم بالا پیدا می کنند.

*همیشه باید میزان حافظه رم دستگاه حداقل 40% خالی و در اختیار اندروید باشد. *از خالی بودن حافظه داخلی دستگاه برای هنگ نکردن گوشی مطمئن شوید، اگر دستگاه شما حافظه داخلی دارد و هم مموری کارت سعی کنید اطلاعات را بیشتر بر روی مموری کارت ذخیره کنید.

*برنامه های فعال در پس زمینه را ببندید، در بسیاری از برنامه ها، وقتی از برنامه خارج می شوید به طور کامل بسته نمی شوند و در پس زمینه سیستم عامل شما به صورت نیمه فعال باقی می ماند که باعث کند شدن دستگاه موبایل شما می شود.

ما در آموزشگاه کارآفرینان فناور به شما آموزش میدهیم که برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی چه کارهایی را انجام دهید و از چه روش هایی استفاده کنید، علاوه بر این در دوره های آموزش تعمیرات موبایل تبریز تعمیر سخت افزاری و نرم افزاری گوشی به صورت صفر تا صد به شما آموزش داده خواهد شد و شس از پایان دوره توسط اساتید آموزشگاه کازآفرینان مطالعه نمایید.Kaf-edu.comفناور پشتیبانی خواهید شد. ادامه مطالب و راهکارهای هنگ گوشی را میتوانید در سایت


آموزش تعمیرات موبایل در تبریز